1 Kasım 2012 Perşembe

Reklamcılıkta yeni dönem: Karakter


Sanatsal bir üretim sonucu ortaya çıkan ve günümüzün en popüler tasarım çalışmaları arasında yer alan marka karakteri tasarımları son 10 yıldır ticari ürün ve hizmet tanıtımlarında önemli bir rol oynamaktadır. Tüylü, değişik şekillerde tasarlanmış sevimli canavarlar, sempatik ve şirin soyut karakterler, karikatürleştirilmiş insan figürleri hemen hemen her gün, her yerde karşımıza çıkıyor.
Karakterlerin kullanılabileceği alanlar aslında reklam yayınlanan her mecradır, hatta biraz daha fazlası. Marka karakterleri, TV reklamlarında, fuarlar gibi çeşitli tanıtım organizasyonlarında, yazılı basında, ambalajlarda, günümüzde ise sosyal mecralarda ve internet ortamlarında da rahatlıkla kullanılabilmektedir. Kısacası karakter müşterinin gözünün değebileceği her yerde marka adına hayat bulmaktadır.
Bir kere hayat bulan ölümsüz karakter marka sahibi öldürmediği sürece de medyada yaşamaya devam edecektir.Çağımızda bir ürün veya firmayı karakter tasarımıyla özdeşleştirmek, o ürünü ya da firmayı müşterinin belleğine kazımaya ve sempatik hale getirmeye yarayan en etkili yollarından biri olmuştur. O yüzden firmalar kendi kimliklerini sembolize edecek animatik karakter tasarımlarına yönelmekteler. Bu durum reklam ajanslarının da üretim sürecini değiştirmeye başladı. Reklam ajansları markaları müşterilerin belleğine kazımak için kurumsal kimlik çalışmalarına logo tasarımıyla başlarken, bu süreci artık karakter tasarımı takip etmekte.
Kripton Ajans, bünyesindeki usta illüstratörlerin kaleminden çıkan çizgilerin, 3D modelleme ekibi tarafından boyutlandırılmasıyla ortaya çıkıyor. Daha sonra karakterler, metin yazarlarının oluşturduğu reklam filmi senaryosunun animasyon ekibi tarafından canlandırılmasıyla hayat buluyor. Son olarak da profesyonel seslendirme stüdyolarında seslendirilerek hedef kitlesiyle buluşmaya hazır hale geliyor.
Bu karakterler günümüzde yeniden popüler hale gelerek sadece eğlence için değil, reklam amaçlı da tasarlanıp markalara ruh katıyor. Böylece reklamları izlemekten sıkılmış seyirci, ürünlere yönelik tasarlanmış karakterlere sempati duymaya başlayarak reklama yönelik hatta markalara yönelik algısını da değiştirmeye başlıyor.

Bundan hemen hemen 100 yıl önce Michelin’in karakteri gibi ikon mantığıyla ilk varlıklarını gösteren marka karakterleri, günümüzde 3D animasyon tasarımlarıyla hayatımızın içine giren küçük dostlarımız haline dönüşüyorlar.

Peki Bu Karakterler Nerelerde Hayat Buluyor?
Karaktersiz misiniz?
Kripton Ajans, reklamcılık sektöründeki bu değişimi erkenden fark edip karakter tasarımına ağırlık vermeye başlamış reklam ajanslarından biri. Firma www.karaktersizmisiniz.com adlı web sayfasında esprili bir dille, markaların reklamcılıkta karakter tasarımının ne kadar büyük bir öneme sahip olduğu yönündeki farkındalıklarını artırmaya çalışıyor.

Bir marka karakterinin yapım süreci
‘Kurumsal duruş müşteriye güven verir. Sempati ise markayı tercih ettirir.’ diyen Kripton’lular her markanın bir yüzü olması gerektiğine inanarak müşterilerine, onların kurumsal duruşlarına yönelik karakter tasarlıyorlar ve bu tasarımları marka karakteri kitapçığı adını verdikleri bir dosyayla müşterilerine teslim ediyorlar. Karakter kitapçığının içerisinde yer alan karakterin ismi, hikayesi, karakteristik özellikleri (neşeli, zeki, cesaretli vb.), fiziksel özellikleri (kıyafetleri, boyu, kilosu, yaşı vb.), teknik özellikleri, CMYK ve RGB kullanım standartları, Bitmap ve vektör tabanlı çizimleri, logoyla kullanım standartları ve bu özelliklerin karakterin 3 boyutlu modellemesine de uyarlanmış halleri markanın medyadaki yüzü olarak hayat buluyor.

Alıntıdır.

Hiç yorum yok: