25 Kasım 2012 Pazar

Mizanpaj Nedir?

Modern yayımcılıkta giderek daha da çok önem kazanmaya başlayan, görsel etkinin kurgusunu planlayıcı olarak da nitelendirilen sayfa düzenleme / Mizanpaj’ı anlatmaya çalışacağım. Şimdiki kullanılan adı “Sayfa Düzenleme” olarak da tanımlanan ve geleneksel yayıncılığın süreci içinde “Mizanpaj” olarak bilinen sayfa tasarımının kesin bir tanımı yoktur. Fransızca bir kelime olan “Mizanpaj” dan gelmiş olan ve yayıncılıkta kullanılan bu tanımlamanın kısa açıklaması “düzenleme”dir. Her alanda uygulanabilen tasarımla eş değer olan mizanpaj’ın farkı ise düzenleme işleminin kağıt üzerinde yapılmasıdır.
Mizanpaj’a ilgili olarak onu anlatan bir çok tanımlama ortaya atılmıştır. Yeri, konumu ve belirli kuralları olması nedeniyle en uygun şekliyle mizanpajı kısaca aşağıdaki gibi anlatabiliriz;
Kağıt üzerinde belirlenmiş bir alanın, yazı resim, fotoğraf ve grafiklerle, belirli kurallar çerçevesinde düzenlenmesi işlemidir. Bu tanımlamadan da anlaşılacağı gibi, düzenleme işlemi mutlaka kağıt üzerinde ve genel kurallarını yanı sıra yayın türünün özelliklerini yansıtan kuralları vardır. Mizanpaj’ın yapılabilmesi için ise; mutlaka, yazı, resim, fotoğraf ve grafik gibi objelere ihtiyaç vardır.

5 Kasım 2012 Pazartesi

Kolaj Tekniği Nedir?

Birbirleriyle ilişkisiz gibi görünen, hatta aykırı gibi duran bazı formları bir araya getirip beklenmedik bir espri içine sokarak izleyiciyi şaşırtmak , birbirleriyle iletişim içinde olabilecekken dahi, fiziki veya sosyal koşulların engellediği olağan birliktelikleri sağlayabilmek veya birtakım olağan dışılıkları sunabilmek için kolaj yöntemi fotoğrafçılara geniş olanaklar sağlamaktadır. Kolaj yaparken, yapılanın kolaj olduğu anlaşılsın istendiğinde, teknik olarak çok özel veya özenli bir çabaya gerek kalmayabilir. Eğer iki ayrı fotoğraftaki (üç, dört veya daha fazla da olabilir) görüntü kesilip bir araya taşınarak bunlardan biri fotoğraf iken, diğeri resim, gazete küpürü veya basılı herhangi bir görüntü olabilir. 

4 Kasım 2012 Pazar

İllüstrasyon Nedir?

Başlık, slogan yada metin gibi sözel unsurları görsel olarak betimleyen yada yorumlayan bütün unsurlara genel olarak "İllüstrasyon" adı verilir. İllüstrasyonların hazırlanmasında geleneksel çizim ve boyama malzemelerinin yanı sıra, fotoğraf, kolaj ve bilgisayar tekniklerinden de yararlanılmaktadır. İllüstrasyonlar, kullanım alanları açısından üç grupta toplanabilir:

Reklam İllüstrasyonları
Bir ürün yada hizmeti tanıtma amacıyla yapılan bu tür çalışmalarda ayrıntı ön plandadır. Sinema, tiyatro ve konser afişleri, kaset ve cd kapaklan, turistik ilanlar, besin ambalajları, basın ilanları, takvimler, tebrik kartları, çıkartma ve etiketler; reklam illüstrasyonlarının uygulama alanları arasındadır. Moda illüstrasyonları da reklam illüstrasyonu içinde ele alınmaktadır.

3 Kasım 2012 Cumartesi

Grafik Tasarım ve Kısaca Renkler

Işığın cisimlere çarptıktan sonra gözümüzde bıraktığı etkiye renk denir. Işık bir cisme çarptığında cisim ışığın içindeki 7 renkten birisini emer diğerlerini yansıtır ve biz cismi yansıttığı renkte görürüz. Bu yüzden siyah ve beyaz renk olarak kabul edilmez; siyah 7 rengin hepsini emer beyaz ise hepsini yansıtır. Renklerin koyuluk açıklıkları (Valör) da ışıkla ilgilidir. Bu 7 renk; sarı, kırmızı, turuncu, mavi, yeşil, mor, laciverttir.

2 Kasım 2012 Cuma

Sosyal İğneleme


Pinterest hayatımıza hakim olan sosyal medyanın en yeni ve genç üyelerinden biri. Amerika’da kurulan bu site Facebook ve Twitter gibi çok kısa bir süre içerisinde kendini kanıtladı ve oldukça da ilgi duyulan ve merak edilen bir site haline geldi. Pinterest çevrimiçi bir mantar pano görünümünde kullanıcılarının karşısına çıkıyor. Beğendiğiniz veya düzenleyip tasarladığınız şeyleri burada paylaşma imkanına sahipsiniz.

Grafik Tasarımda Eğitimin Önemi


Grafik tasarım, basit ifadeyle metin, kelimeler, resimler ve benzer fikirlerin bir araya getirildiği işlemdir. Ortaya çıkan bu bileşik ürün, kitlelere etkili mesajlar vermek için iletişim kurmada kullanılır. Grafik tasarımını dört bir yanımızda görebiliriz. Sabah gazetesinden favori kitabımızın kapağına kadar, her şey bir şekilde grafik tasarımından faydalanır. En yaygın formlar logolar, grafikler, broşürler, gazeteler, posterler, işaretler, web siteler, power point sunumları ve görsel iletişimin herhangi bir türüdür.
Bunlar sadece buzdağının görünen kısmıdır, eğer daha derin düşünürsek, kaykaylar, fikstürler, tişörtler, eğitim programları, kredi kartları ve birçok diğer çeşitli ürün ve her gün kullandığımız eşyalar grafik tasarımdan faydalanır.

Matbaa Öncesi Kısa Bilgiler

Grafik Tasarımcı arkadaşlar bilir. Tasarım yeteneğiniz tek başına yetersizdir. Baskı tekniklerini, baskı öncesi hazırlıklarını bilmiyorsanız, iş başvurusu yapmadan önce yazıyı mutlaka okuyun hatta çalışın.

MAKAS
Tabaka baskı makinesinin kağıdı tuttuşu kısmına verilen isimdir. (elinize bir a-4 kağıt alın bunu yatay olarak tutun kağıdın baskı makinasına giren ilk kısmı makastır) Bu alana baskı yapılamaz. Bu paylar baskı makinesi çeşitlerine göre 5 mm ile 1.5cm'e kadar çıkabilir. 70x100 4 renk bir baskı makinesinin makas payı en az 1 cm'dir. Bunun yanı sıra 25x35 bir Gestetner baskı makinesinin makas payı 6mm'ye kadar inebilir.

1 Kasım 2012 Perşembe

Yeni Apple iMac


Apple’ın CEO’su Tim Cook sahneye çıktı. 200 milyon iOS 6 kullanıcısının bulunduğunu söyleyerek söze başlayan Cook, mesajlaşma servisi iMessage’a da değindi ve geçen yıl 300 milyar mesajın (saniyede 28 bin mesaj) iMessage aracılıyla gönderildiğine dikkat çekti.
Son 6 aydır Mac’lerin PC’leri geride bıraktığını söyleyen Cook, müşteri memnuniyeti söz konusu olduğunda bir numara olarak gösterildiklerini belirtti.
Cook’un ardından Phil Schiller sahneye çıktı.
Yeni Macbook’tan bahseden Schiller, artık Mac’in yüzde 20 daha ince bir tasarıma sahip olduğunu söyledi ve ekledi: “Bu özelliğiyle en hafif MacBook Pro olma özeliğine sahip. Ekrandaki piksel sayısı da 4 katına çıktı.” Kısacası 15 inç’ten sonra 13 inç’lik Macbook Pro’lara retina ekran gelmiş oldu. Cihazın fiyatı ise 1699 dolardan başlıyor. Yeni MacBook Pro’nun özellikleri ise şöyle: 2.5 GHz çift çekirdek i5 işlemci, 8 GB RAM ve 128 GB flaş hafıza.

Reklamcılıkta yeni dönem: Karakter


Sanatsal bir üretim sonucu ortaya çıkan ve günümüzün en popüler tasarım çalışmaları arasında yer alan marka karakteri tasarımları son 10 yıldır ticari ürün ve hizmet tanıtımlarında önemli bir rol oynamaktadır. Tüylü, değişik şekillerde tasarlanmış sevimli canavarlar, sempatik ve şirin soyut karakterler, karikatürleştirilmiş insan figürleri hemen hemen her gün, her yerde karşımıza çıkıyor.
Karakterlerin kullanılabileceği alanlar aslında reklam yayınlanan her mecradır, hatta biraz daha fazlası. Marka karakterleri, TV reklamlarında, fuarlar gibi çeşitli tanıtım organizasyonlarında, yazılı basında, ambalajlarda, günümüzde ise sosyal mecralarda ve internet ortamlarında da rahatlıkla kullanılabilmektedir. Kısacası karakter müşterinin gözünün değebileceği her yerde marka adına hayat bulmaktadır.